Groep 6 is op excursie geweest naar de Maeslandkering. Hieronder doen de kinderen zelf verslag.

INLEIDING
Wij zijn met groep 6 naar de Maeslandkering geweest.
Wij vonden dat we leerden.
En hoe we dat leerden was leuk.
We raden aan om er heen te gaan.

WAT ER LEUK WAS
Het leren was leuk.
Heel veel dingen zagen er vet uit, bijvoorbeeld: er waren knoppen waar je op kon drukken en dan kwam er een leerzaam filmpje.
We mochten de kering op je aller hardst duwen (lukte niet).
Het ren je rot spel (quiz), je kreeg een prijsje als je het had gewonnen. Het waren vragen over de kering.
Aan het einde gingen we er fruiteten

Verhaal door Dion en Boaz.


Op de Maeslandkering  gingen we leren over  Nederland  die het water tegenhoudt .

In  1953  is er een overstroming   in  zeeland   en dat mag niet nog een keer gebeuren.

Nederland licht onder de zee spiegel.

De zee kan heel heftig worden.

Dat meten ze op met NAP.

Als het stormt gaan de keringen dicht.

Het was heel leuk.

Van Isaï en Seilmon


We waren vanochtend bij de Maeslandkering. We kregen een rondleiding over het terrein.

En we mochten tegen waterkering duwen. En we kregen hem niet voor uit. Het duurt 2 uur om de kering op het water te krijgen, en anderhalf om de kering op de bodem te krijgen van het water. De kering is tachtig centimeter uit elkaar. De breedte van het water is zo wat 360 meter breed. Er zijn 2 kleine kastjes waar je in kan, en er zijn daar 6 motoren. Er is ook nog een woord dat hier bij hoort en dat is NAP. Dit was de MAESLANDKERING

Robin en Joost


Maeslandkering

Wij vonden het leuk en leerzaam  om op de Maeslandkering te zijn.

En we hebben heel veel geleerd over als er een nieuwe ramp gebeurd.

En we hebben een quiz gedaan en de winnaar kreeg een zaklamp en een boekje met nog meer informatie erin.

En we mochten proberen om de kering in het water te duwen maar het lukte niet.

 

Van Thijs en Thomas